Modig - Visste du att...?

- Filmen skulle först kallats för "Björnen och pilbågen".
- Det här är första gången Pixar har en kvinna i huvudrollen.
- Reese Witherspoon skulle först gjort originalrösten till Merida.
- Det tog sex år att producera filmen.
- Prinsessan Merida är den första Pixarkaraktären som kommer att ingå i Disneyprinsessgruppen.
- Meridas hår innehåller 1500 lockar.
- Brenda Chapman som först hade huvudansvaret för filmen baserade Merida på hennes egen dotter, medan Elinor baserades löst på Chapman själv.
- The Pizza Planet truck syns i häxans hus.
 

Kommentarer
Postat av: lina

Vilken film pratar du om? haha

Svar: Brave/Modig, läs igenom inlägget så märker du att jag nämner karaktärer från filmen. Men får väl lägga till titeln i rubriken ifall det är fler som inte kan lista ut det.
disneysworld.blogg.se

2012-10-03 @ 16:48:59
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Den filmen var jävligt bra! Brave alltså. Tror det var för att de var kvinnliga som gjorde filmen!

2012-10-03 @ 18:36:16
URL: http://majjohansson.blogg.se
Postat av: Emma

Jag tycker inte modig var så jätte bra, det kändes lite som en blandning av trassel och björnbröder :/ men jag gillar merida hon är häftig

Svar: Jag gillade filmen, men tyckte också att det kändes som om man redan sett det förut. Dom kunde valt vilket djur som helst, men dom valde en björn... igen.
disneysworld.blogg.se

2012-10-04 @ 11:34:48
URL: http://emmagberg.devote.se
Postat av: Ellen

kom på en till fakta grej om modig, tanten är nog den första kvinnan i en disneyfilm som har skägg XD

2012-10-04 @ 16:10:41

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0