Delvis molnigt (Pixar kortfilm)

I november 2012 släpptes en samlingsbox med tolv stycken av Pixars kortfilmer, varav flera av dom blivit Oscarsnominerade för Bästa animerade kortfilm. 

Bland filmerna finns bland annat "Delvis molnigt" som man även kan se på Youtube. Jag kunde inte hitta originalet i en enda video, förutom den här versionen som är ett skolarbete. Det är den riktiga filmen, men med ny musik.


All vet vi att det är storken som kommer med alla barnen. Men varifrån får Storken alla barn?
Svaret på denna fråga finner man i Jordens Atmosfär, uppe i Stratosfären, där Molnfolket skulpterar barn av moln och ger dem liv. Inte bara människobarn, utan alla möjliga sorts djur. Gus är ett väldigt ensamt och osäkert grått moln som har blivit expert att skapa "Farliga barn" så som Krokodil- och piggsvinsbarn. Vilket inte är så lätt för hans partner, Storken Peck, vars uppgift är att leverera Gus skapelser.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh har sett denna innan, det är en av mina favoriter. Så söt! :)

2013-04-02 @ 20:18:19
Postat av: Anonym

jätte bra film

2014-11-01 @ 18:23:23

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0