Dagens fråga

En läsare lämnade en kommentar som jag tänkte att resten av alla mina läsare kan få hjälpa till med att svara på.

Bara en fråga som inte har med inlägget att göra. Jag ska göra små figurer i keramik som är ett kännetecken till varje Disney-film. T.ex en pilbåge för Robin Hood o.s.v... Men jag har svårt för att komma på saker. Kan du hjälpa mig att komma på kännetecken för filmerna nedan, som går att göra i keramik?
-Tarzan
-Aristocats
-Micke och Molle
-Djungelboken
-Lejonkungen
-Pongo och de 101 dalmatinerna


Vilket roligt projekt! Men jag förstår om du har svårt att komma på idéer. Det jag kan komma på så här på rak arm är väl ett hundben för Pongo och de 101 dalmatinerna, men dom andra var verkligen kluriga. Någon läsare som har någon rolig idé?

Kommentarer
Postat av: M

Till Tarzan: Jane's ritblock med skissen på apan
Aristocats: Kexikexet kanske?
Lejonkungen: Insektsbuffe?XD
Pongo: Pongos och Perditas halsband

2013-01-22 @ 22:19:34
Postat av: Ellinor

(spånar idéer och vissa kanske är värdelösa!)
Tarzan; trähuset i trädet
Lejonkungen; lejonklippan
101 dalmatiner; man skulle kunna göra ett hundben, like u said, och försöka få in 101 på den
(haha och om det jag nu sagt är omöjligt att göra i keramik; well, u have my apologies)

2013-01-23 @ 10:01:55
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se
Postat av: Izabella

Tack så mycket för förslagen, jag ska försöka göra de i keramik. Det blir nog petit, men roligt!

2013-01-23 @ 16:40:38
Postat av: Izabella

Jag måste bara fråga ''M'' vad kexikexet är för något?

2013-01-24 @ 14:44:51
Postat av: EliasPbo

Jag har många olika förslag på kännetecken till varje film:

Snövit och de sju dvärgarna: det förgiftade äpplet och en hacka

Pinocchio: Benjamin Syrsas hatt och paraply

Fantasia: Musse Piggs trollkarlshatt

Dumbo: Timothys hatt

Bambi: blommor

Askungen: glasskon

Alice i Underlandet: teservis

Peter Pan: Kapten Kroks krok

Lady och Lufsen: spaghettitallrik

Törnrosa: sländan till spinnrock

Pongo och de 101 dalmatinerna: Cruella DeVils bil

Svärdet i stenen: svärdet

Djungelboken: bananer, kokosnötter och mango

Aristocats: en trumpet, trumset, bas, gitarr och dragspel

Robin Hood: pil och båge

Filmen om Nalle Puh: honungsburkar

Bernard och Bianca: Djävulsögat

Micke och Molle: Tjifens tunna

Taran och den magiska kitteln: kitteln

Mästerdetektiven Basil Mus: förstoringsglas

Oliver och Gänget: korvar

Den lilla sjöjungfrun: treudden

Bernard och Bianca i Australien: den gyllene fjädern

Skönheten och Odjuret: den förtrollade rosen

Aladdin: lampan

Lejonkungen: insekter

Pocahontas: kompassen

Ringaren i Notre Dame: "kartan" som Quasimodo fick av Esmeralda

Herkules: en blixt

Mulan: kammen

Tarzan: Janes paraply

Fantasia 2000: en jojo

Kejsarens nya stil: en flaska med trolldryck

Atlantis: kristallen

Lilo och Stitch: en hula-hula klänning

Skattkammarplaneten: den där bollen

Björnbröder: björnmedaljongen

Kogänget: Fru Calloways hatt

Prinsessan och Grodan: Dr Facilliers amulett

Trassel: Rapunzels stekpanna

Röjar-Ralf: medaljen

Frost: morötter

2014-03-14 @ 21:15:53

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0