Dagens fråga

"Det vore kul om du la upp klassiska Disney citat från Disney-klassikerna! Typ slänga in något citat lite då och då längst ner i ett inlägg eller så..."

För ett tag sen kom jag på en idé om en ny kategori och efter att ha läst den här kommentaren från en läsare, så vill jag spinna vidare på den idéen. Jag vill skapa en kategori som ska innehålla både citat och bilder från filmer och ni kommer få gissa vilken film det kommer ifrån. Vad tycker ni? Hade det varit en rolig grej?

Exempel:
- Då har jag väl bara ett problem kvar.
- Och vad är det, ers majestät?
- Hur mycket jag kommer att sakna henne.

Kan ni komma på vilka karaktärer som har den dialogen och vilken film det kommer ifrån?

Kommentarer
Postat av: amanda

Lejonkungen? Typ fågeln och simba haha? xd

2013-01-09 @ 16:31:03
URL: http://amandamj.blogg.se
Postat av: Olivia

Ariel!

Detta var en jätte kul idé :D

2013-01-09 @ 16:46:04
URL: http://olivial.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh det är Kung Triton och Sebastian som pratar innan han förvandlar Ariel till människa <3
Vilken rolig ide med citat :D

2013-01-09 @ 17:11:21
Postat av: Alexandra

Är inte det Anastasia?

2013-01-09 @ 17:50:10
Postat av: Andrea

Ariel! :)
btw kom jag precis på att du inte skrivit nåt om nalle puh filmerna? :)

Svar: Nej, dom har jag inte nämnt än. Vill du att jag ska skriva ett inlägg om någon av dom?
disneysworld.blogg.se

2013-01-09 @ 18:06:26
Postat av: Ellen

Lilla sjöjungfrun!
När Triton ger Arien ben :')

2013-01-09 @ 18:32:31
Postat av: Jonna

Ja, kul :D

Sebastian och Triton i slutet av Den Lilla Sjöjungfrun.

2013-01-09 @ 18:47:51
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: Maj

Det är en kul ide :D det är från lilla sjökungfrun. Triton och Sebastien

2013-01-09 @ 20:12:46
Postat av: Karro

Ariel, Sebastian och Triton!
Jätte bra idé!
Jag har en fråga: jag såg ett släktträd någonstans på Lejonkungfamiljen och såg att Simba hade haft en son men att sonen hade dött och detta var en av anledningarna till att han är så överbeskyddande av Kiara. Är detta sant? och isåfall vad hände med sonen? :)

2013-01-09 @ 20:20:47
Postat av: M

Åååh jag kan alla citat ur disney filmerna! Mina vänner säger alltid okej den här kommer du inte kunna och så kan jag!

2013-01-10 @ 08:59:14
Postat av: Emma

Lilla sjöjungfrun, triton och sebastian! :D

2013-01-10 @ 10:18:59
URL: http://emmagberg.blogg.se
Postat av: Issa

Det är Kung Triton och krabban Sebastian i typ slutet av filmen. Precis efter Triton sagt sista meningen så förvandlar han Ariel till människa igen och så går hon och möter Eric på stranden.

2013-01-10 @ 22:34:02

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0