Esmeralda - Visste du att...?

- Esmeralda är den tredje Disneyprinsessan som är barfota genom hela filmen. Den första var Törnrosa, den andra Pocahontas och den fjärde är Rapunzel.
- Hon är den andra Disneyprinsessan som lever i Frankrike. Belle är den första.
- Demi Moore gör originalrösten.
- Hon är den andra Disneyprinsessan som blir utsatt för rasism. Första gången en karaktär blev utsatt för det var i Pocahontas.
- Esmeralda och Snövit är dom enda kvinnliga karaktärerna som man kan se be under en Disneyfilm.
- Hon är den första kvinnliga karaktären som har gröna ögon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul fakta men Esmeralda tillhör väll inte disneys officela prinsessor?

Svar: Nej, det är riktigt. Hon räknas som en Disneyprinsessa, men hon tillhör inte den officiella gruppen.
disneysworld.blogg.se

2013-01-17 @ 14:52:05
Postat av: Molly

Var det inte hon sharon som gjorde esmeraldas röst? :s

Svar: Hon gör den svenska dubbningen och Demi gör originalrösten.
disneysworld.blogg.se

2013-01-17 @ 15:44:04
Postat av: Olivia

Esmeralda är min favorit "prinsessa" jag tycker absolut hon är en prinsessa, det handlar inte om status osv.. hon är awesome :D kul att du skrev lite om henne! bra blogg :)

Svar: Tack så mycket :)
disneysworld.blogg.se

2015-12-13 @ 12:57:36

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0