Originalöppningsscen

Öppningsscenen till Pocahontas började från början med att Pocahontas redan vet om att hon ska gifta sig med Kocum, men bestämmer sig för att prata med sin pappa om att hon är osäker på om det är rätt. När hon ska smyga sig in i byn kommer alla indianer och gratulerar henne inför bröllopet och strax därpå kommer även Kocum, som i den här versionen är en karaktär som är väldigt lik Gaston från Skönheten och Odjuret.

Under öppningsscenen hörs en sång som heter "Dancing to the wedding drum" ("Dansa till bröllopstrumman") som gick i samma melodi som "Lika lugnt som trummans slag".

 

Kommentarer
Postat av: EliasPbo

Eftersom jag är väldigt djurintresserad så skulle det även uppskattas om du kunde skriva upp information om vilka djurarter som visas i alla Disneyfilmer.

2014-08-21 @ 19:29:00
Postat av: Karin

När utspelar sig filmen?
Skulle du vilja göra ett inlägg där du skriver vilka årtal som filmerna utspelar sig under?

Svar: Jag har redan börjat publicera sådana inlägg. Just nu tror jag att jag kommit till Peter Pan ungefär. Kolla runt i kategorierna efter ett inlägg som heter "Historielektion".
disneysworld.blogg.se

2014-09-09 @ 19:46:27
Postat av: EliasPbo

Det har varit tyst här i en hel månad, har du något på gång?

Svar: Jag har ganska mycket material på datorn, men jag jobbar mycket nu och har svårt att hitta tid till att orka få ihop ett snyggt inlägg. Jag har inte lagt ner bloggen, men jag prioriterar min sömn just nu. Det kommer komma upp nya inlägg, men jag vill inte lova när.
disneysworld.blogg.se

2014-09-20 @ 23:55:15
Postat av: Karin

Och nej min fråga handlar inte om Disney alls men eftersom du är bra på att hitta saker på nätet så: Jag undrar om du kanske hittar något om filmen The Man From Hell's River? Det var den film som Rin Tin Tin blev känd i. Filmen, som kom i Maj 1922, skulle jag vilja ha. Den kanske finns remastrad?

Svar: Oj, jag kollade runt lite och kunde varken hitta själva filmen eller någon fakta om den. Många äldre filmer har inte sålts som DVD och eftersom det är en film från 20-talet så blir det nog svårt att hitta den. Men med take på att det är en relativt känd film så är det inte omöjligt att den släpps på DVD någon gång i framtiden. Lycka till med sökandet!
disneysworld.blogg.se

2014-10-09 @ 21:25:49
Postat av: Amanda

Det känns som att Disney använt denna scen i Björnbröder 2 när Nita ska gifta sig i början

Svar: Ja, det har du rätt i! Det tänkte inte jag på när jag skrev inlägget.
disneysworld.blogg.se

2014-10-19 @ 18:58:31

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0