Avslöjande av Disneys nästa klassiker

Disney studio ligger inte på latsidan, utan har redan börjat på ännu en ny klassiker.

 
Det finns inte så mycket information än, men filmens huvudkaraktär heter Moana Waialiki och handlingen utspelar sig till havs för ungefär 2000 år sedan. Filmen kommer även att innehålla havsgudar och mytologiska fantasidjur. Än så länge är filmens titel "Moana" och beräknas ha premiär 2018.

 
Regissörerna John Musker och Ron Clement kommer ha hand om filmen. Det här är sjunde gången dom regisserar en Disneyklassiker tillsammans. Tidigare har dom gjort Mästerdetektiven Basil Mus, Den lilla sjöjungfrun, Aladdin, Herkules, Skattkammarplaneten och Prinsessan och grodan. Jag har nämnt denna duo tidigare i bloggen, då dom brukar se till att animatörerna låter dom vara med i en scen i vissa filmer.


Från Aladdin (1992) & Herkules (1997)
 
 
Mark Mancina kommer stå för musiken. Han har tidigare hjälp till att skriva låtarna till Tarzan och Björnbröder.


Kommentarer
Postat av: Louie

åh det låter spännande :D

2014-02-19 @ 11:23:43
URL: http://louielei.blogg.se/
Postat av: T

Åh, goda nyheter! Behövde läsa något härligt idag, tack för det! ^^

2014-02-19 @ 17:29:17
Postat av: Karin

Såå spännande! :)

2014-02-21 @ 19:21:35
Postat av: EliasPbo

Jag ser framemot det, har också läst att det ska komma en film vid namnet King of The Elves(även denna film ser jag framemot) som ska komma framöver, dock har jag läst att den ska komma 2020 eller något.

2014-03-23 @ 10:14:44
Postat av: EliasPbo

Förresten så verkar det som att det kommer bättre datoranimerade klassiker nuförtiden. För klassikerna från 2005-2008 är ju klassiker som är fiasko.

2014-06-03 @ 18:56:31

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0