Gissa filmen

Det här blir ett litet annorlunda inlägg, men jag fick en fråga i en kommentar som jag inte kunde svara på.

Hej! Jag älskar din blogg och har en fråga som jag tror du har svaret på. I en disneyfilm finns ett gökur med två dörrar på vardera sida. Från varsin dörr kommer sedan en man respektive en kvinna ut. De möts på mitten, kysser varandra och går sedan in i uret igen (genom en gemensam dörr i mitten(?)). Var helt säker på att det kom från "Pinocchio" men det gör det inte eftersom att jag såg den tidigare ikväll. Skulle vara jättesnällt om du kunde svara på denna fråga om du vet vilken film och sen klockan tillhör. Tack på förhand!

Jag har googlat, kollat igenom olika scener i filmer, varit inne på Youtube och tänkt tills hjärnan började koka. Jag kan verkligen se scenen framför mig, men kan inte lista ut vilken film det kommer ifrån. Men jag är nästan säker på att det inte är en Disneyfilm faktiskt.

Snälla kom på vilken film det är, för nu kan jag inte heller sluta tänka på det.



UPPDATERING!

Scenen kommer från Shrek 2, ungefär en halvtimme in i filmen när Shrek inte kan sova.

 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Har inte möjlighet att kolla upp det, men instinktivt tänker jag på Shrek eller möjligen Snövit.

Svar: Jag har kollat Snövit, men det var inte den. Ska kolla Shrek.
disneysworld.blogg.se

2014-02-25 @ 16:00:56
Postat av: Lina

Jag ser framför mig något med musse och kalle... hmmm. Ååh ja ser ju scenen i huvudet

2014-02-25 @ 19:02:51
Postat av: Andrea

Jag tänker på nötknäpparen?

Svar: Det gjorde jag också först och har kollat några scener, men ska kolla igen.
disneysworld.blogg.se

2014-02-25 @ 22:31:55
URL: http://thebeautygeek.blogg.se
Postat av: Izabella

Jag tänker på Prinsessan och grodan av någon anledning... 😊

2014-02-27 @ 09:40:00
Postat av: Izabella

Det finns ett gökur i Snövit, men jag vet inte om ni tänker på det? http://www.fanpop.com/clubs/snow-white/answers/show/67998/can-anyone-help-find-picture-cuckoo-clock-snow-white

Svar: Det finns två gökur i Snövit, en med två dvärgar och en med en fågel, så det är inte den. Men tack för tipset!
disneysworld.blogg.se

2014-02-27 @ 21:57:58
Postat av: Jenny

Det är i Shrek 2! :) vid cs 29:26
http://www.swefilmer.com/shrek-2-2004/shrek-2-2004-video_89a3867f2.html

2014-02-28 @ 20:53:44
Postat av: Emma

Tack så grymt mycket för att du kollat runt och så! Men visst gör det en galen när man inte kommer på det? Men har funderat och är det möjligt att jag såg en förkortat verision av "Pinocchio"?

Svar: Jag har haft scenen i huvudet i flera dagar. Om den kommer från Shrek så uppdaterar jag inlägget ifall någon annan också har funderat och sen kan jag dö fridfull. Jag är ganska säker på att det inte är från Pinocchio, eftersom klockorna i den filmen är väldigt gammeldags.
disneysworld.blogg.se

2014-03-03 @ 12:51:32
Postat av: Emma

Den är med i "Shrek 2" 28.12 (beroende på nedladdning eller dvd).

Svar: Nu har jag uppdaterat inlägget!
disneysworld.blogg.se

2014-03-03 @ 13:16:22

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0