Vart utspelar sig filmen? - Ny bloggidé!

För ett tag sedan bad en läsare om att få information om när alla klassiker utspelar sig. Jag kunde hitta relativt mycket fakta, men att skriva allting på en gång hade blivit ett väldigt långt inlägg så jag bestämde mig för att dela upp allt per film. Dessutom har jag lagt till från vilken bok filmen är inspirerad från, samt vart i världen filmen antagligen utspelar sig.

All fakta jag hittat är teorier från personer som tittat extra noga på miljön och kläderna. Om jag inte hittat någon information om när filmen utspelar sig har jag kollat upp när originalsagan/boken skrevs.

Jag vet inte hur länge detta kommer pågå eftersom det fanns något litet (och ibland mer) för varje film, men större delen av våren kommer antagligen bloggen att ha många inlägg i det här ämnet.

Det tog ett par veckor att få ihop allting, så jag hoppas att ni uppskattar det. Så om några timmar kör vi igång med första historielektionen här i bloggen med filmen som startade allt, Snövit och de sju dvärgarna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Woho, spännande :D

Svar: Roligt att du ser fram emot det! :)
disneysworld.blogg.se

2014-01-13 @ 20:06:03
URL: http://yonnalicious.blogspot.se
Postat av: sanna

måste verkligen ge dig så mycket beröm för denna bloggen!! blir lika lycklig varje gång jag ser att du uppdaterat med nya inlägg och roliga idéer. :)

Svar: Oj, vad glad jag blev över den kommentaren. :) Tusen tack!
disneysworld.blogg.se

2014-01-14 @ 04:48:22
URL: http://www.nattstad.se/sannainusa
Postat av: Lisa

Låter som en kul ide =D

Svar: Vad bra! :)
disneysworld.blogg.se

2014-01-14 @ 14:16:56
Postat av: Jonna

Älskar din blogg!

2014-01-22 @ 00:46:51
Postat av: Joja

Gud vad glad jag blev, när jag märker att du lyssnar på dina läsare :) tack kommer bli så kul

p.s. älskar din blogg, att läsa den samtidigt som man lyssnar på disney får mig verkligen att känna mig som ett litet barn igen!

Svar: Och Gud vad glad jag blev när jag läste din kommentar! :) Tusen tack!
disneysworld.blogg.se

2014-02-04 @ 20:55:40

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0