Senaste svaren

Vi avslutar den här veckan med dom senaste svaren i kategorin "Gissa filmen".



 
Bernard och Bianca i Australien. När Bernard och Bianca anländer till Sidney med Wilburs hjälp.




Alice i Underlandet. När larven läser upp poesi.



- Det här är dagen då dina drömmar går i uppfyllelse.
- Vad vet du om mina drömmar?
- Massor! Hör på, föreställ dig bara. En avskild jaktstuga, dagens byte steker på elden, min lilla fru masserar mina fötter medan barnen leker på golvet med hundarna. Vi ska ha sex, sju stycken.
- Hundar?
- Nej, stora pojkar. Som jag!
- Tänka sig...

Skönheten och odjuret. Gastons första försök till att fria till Belle.





Lady och Lufsen. När Ladys matte och baby kommit hem från sjukhuset.



"Inte meningen att du skulle se det, men ni vet när man känner en sådan där manlig instinkt och bara måste döda någonting!"

Mulan. När Mulan försöker utsäkta slagsmålet som hon råkade starta.



"Sluta och småle! Det småles inte i armen!"

Djungelboken. När Hathi försöker få ordning på sin arme. (Den här var svårare än vad jag hade trott. Folk gissade även på Robin Hood och Mulan.)



- Men du är ju aldrig rädd för någonting ju.
- Men jag var det idag.
- Var du?
- Ja, jag trodde att jag skulle förlora dig.

Lejonkungen. När Mufasa och Simba pratar om elefantkyrkogården.



- Vi är tvillingar.
- Man kan nästan säga att vi är besläktade.

Aristocats. När gässen Amelia och Abigail presenterar sig.



 
Micke och Molle. När Micke vaknar upp för första gången i skogen efter att ha blivit övergiven.



"Jaha, så du trillade in till teet i alla fall. Du är lite sen förstås."

Svärdet i stenen. När Pysen trillar in i Merlins stuga. (Här försökte jag göra en fuling genom att ta en replik som både innehöll te och tid för att tankarna skulle gå mot Alice i Underlandet, men det lurade inte alla.)



 
Oliver & gänget. När Jenny är i hamnen och försöker tyda Fagins karta.



"Snälla, hör på mig och svara på min bön. Jag måste få veta, vem är jag? Vart hör jag hemma?"

Herkules. När Herkules ber till Zeus staty.



- Sådärja! Snart är du torr som ett fnöske!
- Ingen kan bli torr på det här sättet!
- Struntprat! Jag är redan alldeles snustorr.

Alice i Underlandet. När Dodo får Alice att springa runt i en ring.

Kommentarer
Postat av: Duzu

Tja jag driver nystartade tecknatforum.se ( community och nyhetsportal kring och för alla som gillar animerat så som Disney, Simpsons, Naruto osv) och är i behov av lite användare för att få igång sidan på allvar.

Jag har jobbat ett tag med sidan för att få det att vara så användarvänligt som möjligt och hoppas att det gillas.

http://tecknatforum.se/

2014-03-17 @ 03:38:13

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0