Dagens fråga

Hejsan! Har letat runt lite på nätet nu när alla tingeling filmer har kommit ut för min dotter frågade mig här om dagen hur tingeling kom till Peter pan? Hon undrar varför hon lämnar Älvdalen för att komma till Peter? Du verkar ha koll, vad ska jag svara? Kram från en förtvivlad mamma!
 
 
Oj, vad jag har googlat detta och jag vet inte om din dotter kommer bli nöjd med svaret men det här har jag kommit fram till:
Tingeling föddes ur en bebis första skratt och växte upp i Älvdalen som ligger i Landet Ingenstans och... sen tar det slut. Disney har ingen berättelse om hur Tingeling träffade Peter Pan.

Men Steven Spielbergs film Hook från 1991 berättar att Tingeling hittade Peter Pan när han rymde hemifrån och hon tog med honom till Landet Ingenstans och bestämde sig för att stanna med honom. Det är ju en teori iallafall.

Om din dotter inte skulle bli nöjd med det svaret, så kan du överraska henne med att jag lyckades få fram att Tingelings födelsedag är den 15 mars.

 

Kommentarer
Postat av: Kexet

De borde göra en film och tingeling och Peter Pan :)

2015-02-20 @ 09:28:08
URL: http://nouw.se/redantaget
Postat av: Kexet

http://lajkat.aftonbladet.se/sneak-peak-pa-nya-disneyprinsessan/

http://lajkat.aftonbladet.se/14-disney-fakta-du-maste-veta-innan-du-dor/

:)

Svar: Vad intressant läsning. Jag har skrivit om det flesta som stod i den andra länken, men några saker ska jag ta upp i bloggen.
disneysworld.blogg.se

2015-02-20 @ 15:19:36
Postat av: Emma

Peter pan kanske är barnet vars skratt Tingeling föddes från? Isåfall är det ju inte jättekonstigt att de vill vara med varandra.

Svar: Det var en väldigt fin teori. Så hade det säkert kunnat vara.
disneysworld.blogg.se

2015-02-21 @ 14:19:41

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0