Sådan är den genomsnittliga Disneyprinsessan

Moviezine har skrivit en artikel där dom jämfört alla Disneyprinsessor och kommit fram till hur den typiska prinsessan är.

Hon är oftast under 20 år.
 
Sex av tio är från Europa.
 
Hon är oftast vit.
 
Hon gifter sig oftast på slutet.
 
Hon är oftast duktig på hemmasysslor.
 
Båda hennes föräldrar är döda.
 
Hon bär klänning.
 
 
"Den genomsnittliga karaktären i en Disneyfilm är alltså en föräldralös prinsessa med rötter i Europa. Hon är vit, med svart hår. Hon gillar att sy, har ett djur som närmaste sidekick, och trots den unga åldern mellan 14-19 år har hon i slutet av filmen hunnit stadga sig med en karl."

Snövit satte alltså ribban högt för dom kommande prinsessorna i ledet efter henne.

Kommentarer
Postat av: Lina

Rolig lista! De glömde sätta in Snövit på Singing-skill dock :)

2015-03-14 @ 13:45:36
Postat av: EliasPbo

Jag tror att Jane har kommit lite fel här på föräldraskapet, vad jag menar är att hon faktiskt har en pappa.

2015-03-14 @ 17:46:04
Postat av: EliasPbo

Förresten så nämns det inget om Eilonwys föräldrar i filmen, även om det är troligt att hon inte har några.

Och jag tror att Törnrosa ska utspela sig i Frankrike.

Sen tror jag också att Megara är 20 år.

2015-03-14 @ 17:50:34
Postat av: EliasPbo

Dessutom, Jane flyttar sen till Afrika för att bo tillsammans med Tarzan.

2015-03-14 @ 17:52:32
Postat av: Kexet

Är inte Törnrosa från Tyskland?

2015-04-09 @ 12:54:44
Postat av: Anonym

Är inte Elsa 18 eller något? Hon kröns väl på den födelsedagen hon blir myndig?

2015-04-20 @ 19:39:22
Postat av: Kina

Rolig läsning, stämmer nog ganska bra också

Svar: Kul att du gillade det!
disneysworld.blogg.se

2015-11-23 @ 20:34:05
URL: http://kinasbetongpyssel.blogg.se
Postat av: Daniella

Så sjukt intressant, jag älskar Disney-filmer så det har var roligt att läsa :D

Svar: Roligt att du gillade det!
disneysworld.blogg.se

2015-11-23 @ 20:35:54
URL: http://daniellamaraui.webblogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Det är var riktigt intressant att läsa måste jag säga :)

Svar: Kul att du gillade det!
disneysworld.blogg.se

2015-11-23 @ 20:54:31
URL: http://fluring.blogg.se/

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0