Familjen Darling


Hela familjen bor i London i ett område som heter Bloomsbury i England.

George Darling
Det är samma person som gör rösten åt både pappan George och Kapten Krok i originalfilmen. I sista scenen får man reda på att George också varit i Landet Ingenstans.

Mary Darling
Heter egentligen Molly, Mary är bara ett smeknamn.

Lena Maria Angela Darling
Hennes originalnamn är Wendy, vilket hon även heter i dom svenska översättningarna på boken. Det är endast i den svenska Disneyöversättningen som hon heter Lena. Hennes andranamn "Moira" har även ändrats till "Maria". I filmen är hon 12 år och när man får se henne igen i uppföljaren har hon gift sig med en man vid namn Edward och fått två barn, Jane och Danny.

John Napoleon Darling
Han är cirka 10 år och blev utsedd till andre ledaren över Dom borttappade pojkarna efter Peter Pan när han var i Landet Ingenstans. Han nämns aldrig i "Tillbaka till Landet Ingenstans", men i bokens uppföljare står det att han överlevde Första världskriget, gifte sig och fick två barn. Han blev väldigt lik sin pappa i beteendet och nämnde aldrig mer Peter Pan.

Michael Nicholas Darling
Han är cirka 4 år och precis som med John så nämns han inte i filmens uppföljare, men i boken står det att han blev förklarad saknad efter Första världskriget.

Kommentarer
Postat av: jenny

men hunden då?

Svar: Jag kunde inte hitta någon speciell fakta om henne då, men jag kan kolla nu igen om jag kan få ihop ett litet inlägg om henne.
disneysworld.blogg.se

2013-10-24 @ 16:22:48
URL: http://geparblogg.com

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0