Eric - Visste du att...?

- Eric är den första karaktären som pratar i filmen.
- Hittills finns det bara två prinsar som kan spela ett instrument. Eric är den första och Naveen är den andra.
- Han är den första Disneyprinsen som inte sjunger under filmen.
- Han är den andra av tre prinsar som har blåa ögon.
- Eric tillsammans med Askungens prins är dom enda prinsarna som blivit hypnotiserade. Dock blev Eric det i originalfilmen och Askungens prins blev det under den andra uppföljaren.
- Eric är hittills den enda mänskliga prinsen som bildat familj.
- Han är den första prinsen som man fått se barfota. Dom andra är Adam (Odjuret), Aladdin, John Smith och Flynn Rider.
- Han är den första prinsen som blivit räddad av den kvinnliga huvudrollen.
- Han är den första prinsen som har en hund.
 
 

Kommentarer
Postat av: Disneyfan

Tack för inlägget! Älskar Eric!!!

Svar: Jag kommer skriva om Aladdin någon gång också, jag vet bara inte när. :)
disneysworld.blogg.se

2012-11-15 @ 17:53:25
Postat av: Amanda

Jättebra inlägg! :D
Riktigt intressant och kul att få reda på lite mer om prinsarna :)
Kan knappt vänta tills Aladdin inlägget kommer upp! <3

Svar: Kul att du gillade det. :)
disneysworld.blogg.se

2012-11-18 @ 16:24:41
Postat av: jenny

vem är den första prinsen som hade blå ögon då?

Svar: Allt den här informationen har jag hittat lite här och där på internet, så jag vet faktiskt inte. Jag försökte kolla upp det, men hittade inget. Den som jag kan komma på är Odjuret, men jag vet inte vem som var före honom och Eric.
disneysworld.blogg.se

2012-11-24 @ 18:09:16
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: jenny

jag tycker din blogg är jättebra men du missade några klassiker som t.ex:fantasia,fantasia 2000,the three cabelleros och fler

Svar: Vart har jag missat klassiker?
disneysworld.blogg.se

2012-11-27 @ 09:56:54
URL: http://gepardblogg.se
Postat av: jenny

på bloggen

2012-11-27 @ 13:44:37
URL: http://gepardblogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0