Vad jag tyckte om Frost

Vad tycker du om Frost? Du har ju nämnt att du inte varit så förtjust i varken Trassel eller Prinsessan och grodan som är de nya Disneyprinsessfilmerna. Själv älskar jag Frost, blev glatt överraskad när jag såg den!


För er som vill läsa mitt inlägg om Trassel, se här
För det första kan jag säga att det faktiskt tog ett bra tag innan jag såg Frost, så det har varit svårt att skriva inlägg om filmen eftersom jag inte velat spoila något för mig själv. Sen har jag även varit nervös över att någon av mina läsare ska råka avslöja något, men ni har varit jätteduktiga i kommentarsfältet.

 
Första gången jag skrev om Frost i bloggen var 2011 men jag hade vetat att den var på gång ett tag innan dess, så här fick jag åter igen gå igenom en lång väntan. Från början skulle snödrottningen vara den onda karaktären i filmen, men efter att dom ändrat handlingen så var jag inte lika intresserad av den. När den väl släpptes på bio så fångade den dock mitt intresse igen pågrund av stormen av positiv kritik. Den har dragit in en enorm summa pengar (jag försöker fortfarande googla fram hur mycket), hamnade högt upp på biotoppen och jag har hittills inte kunnat hitta någon som inte gillat den.

Så vad tyckte jag när jag väl såg den?
Jag kan börja med att säga att jag tycker Trassel är bättre. Dock tyckte jag att majoriteten av alla karaktärer i Frost också var som hämtade från Trassel, speciellt huvudpersonerna. Första gången jag såg filmen tyckte jag att den var sådär. Handlingen skyndades på lite väl fort och plötsligt var filmen slut. Men nu har jag faktiskt sett den säkert fem gånger och tycker att den är bättre, även om jag tycker att det blev många obesvarade frågor. Men ja, jag gillar den.


SPOILER - LÄS INTE OM DU INTE SETT FILMEN
Nu i efterhand kan jag inte låta bli att tänka på Den lilla sjöjungfrun varje gång någon nämner Frost. Idag ser vi tillbaka på 1989 som året när Den lilla sjöjungfrun kom ut och blev början på en ny era där prinsessan inte bara sitter och väntar på att allting ska lösa sig. Jag tror att folk kommer se tillbaka på den här filmen om tio år och tänka att den här filmen var först med att visa att sann kärlek inte behöver handla om ett par, utan även familj och vänner. Sen med tanke på hur bra det gått, både med publik och ekonomi, dom senaste åren med dom nya filmerna så tror jag även att vi är påväg in i en ny guldålder.

Kommentarer
Postat av: Emma

Min syster berättade för mig att under "För första gången någonsin" kan man se Rapunzel och Flynn.
ps Älskar den här bloggen!

Svar: Jag har också sett det, men vet inte när jag kan börja skriva om filmen eftersom jag inte vet om alla läsare har sett den än. Kul att du gillar bloggen. :)
disneysworld.blogg.se

2014-06-20 @ 09:18:36
URL: http://stockholmskatten.blogg.se
Postat av: Emma

Alla säger att Rapunzel och Anna är för lik varandra både i utseendet och personligheten men jag tycker faktiskt inte att dem är så lika. Deras ögon har olika form och dom har olika kroppsspråk, tycker att Rapunzel är gladare och fnittrigare än Anna och Anna är mer socialt awkward och försöker dölja sin sprallighet, men ja dem är väldigt lika ändå.

2014-06-20 @ 19:42:46
URL: http://knasboll.devote.se
Postat av: Julia

Jag undrar om du sett något på serien once upon a time eller once upon a time in wonderland och isåfall om du skulle vilja skriva något om de, vad du tycker om de eller bara någon allmän fakta!
tycker jättemycket om din blogg förresten.

Svar: Oh ja, jag har följt Once upon a time sen den började sändas i USA. Jag kan definitivt skriva ett inlägg om serien, den är ju baserad på Disneys karaktärer. :) Jag försökte ge Once upon a time in Wonderland en chans, men blev uttråkad ganska fort. Har du sett serierna?
disneysworld.blogg.se

2014-06-21 @ 20:03:58
Postat av: Andrea

Visste du att Trassel & Flynn syns i Frost? :) Det ska tydligen föreställa att dom faktiskt är släkt (Trassel & Elsa & Anna, och därför är dom väldigt lika)

2014-07-02 @ 23:41:41
URL: http://www.thebeautygeek.blogg.se
Postat av: s.t

Hur kan man kontakta dig ang en intervju? har du en mailaddress?

Svar: Jag har bara min privata mail och den vill jag helst inte lämna ut, men om du har några frågor får du gärna kommentera dom här så kan jag göra ett inlägg med svaren.
disneysworld.blogg.se

2015-02-17 @ 13:12:02

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0