Bakgrund till manus, osv

Jag har fått några efterfrågningar om fler inlägg med manusbakgrund, inspiration, osv. Det är tråkigt nog svårt att hitta sån fakta, så tills jag kan skriva ett nytt sånt inlägg så har jag samlat ihop några tidigare inlägg med hur det gick till när filmerna producerades.
 
Om ni fortfarande vill ha mer information så kan ni alltid leta runt bland kategorierna. Det finns många "Visste du att...?-inlägg" som berättar småsaker om filmerna. Inspiration och liknande kan man även hitta i inläggen som heter "Skillnad mellan romanen och filmen".


Inspirationen till Lejonkungen
Kampen mellan Pocahontas och Lejonkungen
Historien bakom Pongo och de 101 dalmatinerna
Historien bakom Skönheten och Odjuret
Historien bakom Snövit och de sju dvärgarna
Historien bakom den riktiga Pocahontas
Inspiration till Mulan
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack =)

2012-10-08 @ 22:39:42
URL: http://yonnalicious.blogspot.com
Postat av: amanda

Fett bra inlägg! Sjukt intressant att läsa om :D

2012-10-09 @ 19:00:50
URL: http://amandamj.blogg.se

Innan du kommenterar...

Jag blir jätteglad av era kommentarer, så jag tackar redan nu. Om du har en fråga så ställ den och så svarar jag antingen direkt i kommentarsfältet eller i ett inlägg som hamnar i kategorin "Frågor och svar".

Om det finns någon speciell film du vill läsa mer om, så tveka inte att skriva. Även om filmen inte är så populär så kan man alltid hitta något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0